سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Dr.javanroodi case report

سندرم آیزنمنگر

 

 

 

 

برای مشاهده ویدیوی  روی تصویر کلیک فرمایید

مروز  می خواهیم با شما در مورد  بیماری مینی کیس ما صحبت کنیم.  بیمار یک بوردر کولی 7 ماهه است که دچار سنکوپ و عدم تحمل ورزش است. در طول معاینه فیزیکی، هیچ سوفلی مشاهده نشد و غشاهای مخاطی کمی سیانوتیک به نظر می رسید. پرتونگارههای ایکس از قفسه سینه  کاردیومگالی را نشان دادند که عمدتاً بر روی  حفرات سمت راست را متأثیر می نمود، و الکتروکاردیوگرام سطحی مورفولوژی بلوک شاخه راست را نشان می‌دهد.
  تصاویر اولتراسوند، در حالت دو بعدی، اتساع محسوس حفره های راست، همراه با مقداری هیپرتروفی متحدالمرکز بطن راست را نشان می دهد.
  داپلر رنگی جریان آرام را مشخص می کند که از بطن راست به بطن چپ از طریق نقص در سپتوم بین بطنی هدایت می شود.  در تصویر با رنگ زرد و با فلش قرمز مشخص شده است.  با داپلر پالسی حداکثر سرعت 1.9 متر بر ثانیه ثبت می شود که نشان دهنده فشار بسیار بالا در بطن راست است.
  همانطور که در تصاویر مشاهده می شود، در طول مطالعه، تنگی دریچه ریوی رد می شود.
  با بررسی سپتوم بین دهلیزی با داپلر رنگی، یک جریان آرام با سرعت کم تشخیص داده می شود که از دهلیز چپ به دهلیز راست، از طریق یک نقیصه کوچک در آن هدایت می شود، که نشان می دهد دهلیز چپ همچنان دارای فشار بالاتر از دهلیز چپ است. دهلیز راست  در تصویر با رنگ سفید و با فلش آبی مشخص شده است.
  در سطح دریچه سه لتی، یک جریان برگشتی با حداکثر سرعت 4.27 متر بر ثانیه با داپلر رنگی شناسایی می شود که نشان دهنده افزایش محسوس فشار ریوی است.
  گمان می رود که این بیمار از سندرم آیزنمنگر ثانویه به وضعیت گردش بیش از حد ریوی به دلیل نقص در سپتوم بین بطنی رنج می برد.

 

 

 

برای مشاهده ویژگی های  محصول فوق بر روی تصویر کلیک فرمایید.