سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Dr.javanroodi case report

12 نکته کلیدی در استفاده از جیره های غذایی پیش استارتر

 

دوازده نکته حائز اهمیت در جیره های غذایی

پیش استارتر جوجه گوشتی تازه از تخم در آمده


      
1- تغذیه زودهنگام برای جوجه های گوشتی تازه هچ شده بسیار مهم است، زیرا جوجه ها را از تغذیه جنینی به تغذیه واقعی منتقل می کنیم.
2 - با توجه به سن و سلامت جوجه‌های گوشتی  بسته به میزان تولید جوجه های گوشتی (بالا) یا (متوسط) یا (کم) و همچنین وضعیت سلامتی،   جوجه‌های گوشتی باید از (1-3) یا (1-5) یا (1-7) روزگی با رژیم غذایی عالی با ارزش غذایی بالا تغذیه شوند. 
3- در جیره غذایی پیش استارتر باید به منبع پروتئینی مرغوب و افزودنی های خوراکی توجه شود.
4- استفاده از یک منبع پروتئینی تصفیه شده مانند پلاسمای حیوانی، گلوتن گندم، گلوتن ذرت، پودر سویا خالص، اسیدهای چرب غیراشباع و غیره توصیه می شود.
5- استفاده از بی کربنات سدیم در فرمول خوراک توصیه نمی شود، اما ترجیحاً از منبع آلی سدیم نمکی استفاده شود، زیرا محیط اسیدی متعارف برای مجرای گوارش مناسب ترین پیشنهاد است، در حالی که بی کربنات در تعدیل اسیدیته محیط عمل می کند. ، یعنی مقدار pH را افزایش دهید.
6 - از منبع آنزیم های  چندگانه ، منبع مورد تضمین استفاده کنید نه آنزیم های یک  سویه .  

7- از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید.
8-از امولسیفایرهای مصنوعی استفاده کنید.
9- از کارنیتین و در  سطح بالایی از اسید آمینه لیزین دار با کیفیت  ،  برای کمک به روند متابولیسم اسیدهای چرب در میتوکندری استفاده کنید.
10- استفاده از ویتامین C و E. (نیازمندی بالا به خصوص در زمان استرس).
11 - استفاده از اسیدهای آلی برای کاهش PH در روده و ایجاد عملکرد آنزیمی خوب در  سطح روده

12- استفاده از افزودنی های خوراک گیاهان (فیتوژنیک).


    نهایتا اینکه، در تعیین نیازهای غذایی از جداول نیازمندیهای نژادی و همچنین مقادیر قابلیت هضم اجزاء سازنده جیره ،  مقوله قابلیت هضم به عنوان یک استاندارد واحد مورد استفاده  قرار  می گیرد،  و بویژه نبایستی از قابلیت هضم اجزای مورد نیاز و درصد کل آنها بی توجه به میزان اسید های آمینه آنها استفاده نمود. 


 ??  نکته کلیدی در قابل استفاده بودن عناوین فوق برای متخصصان تغذیه در  نحوه بکار گیری این نکات طبق روش های علمی مورد مطالعه می باشد.