سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Dr.javanroodi case report

خلاصه ای از یک گزارش سونوگرافی

 

خلاصه ای از یک گزارش سونوگرافی

 

 

تصاویر سونوگرافی ارایه شده که هفته گذشته اخذ گردیده مربوط به  تصاویر سونوگرافی گوارشی یک گربه معمولی اروپایی است  با نشانه های بالینی ، استفراغ، لاغری و هماتوشزی . این تصاویر بخش های مختلف روده کوچک، عمدتاً اثنی عشر و ژژنوم نزولی و همچنین برخی از غدد لنفاوی مرتبط با دستگاه گوارش را نشان می دهد. مسیستم.می توانید با کلیک بر روی تصاویر  ویدیوی آن را نیز مشاهده فرمایید. 

ضخامت کلی دیواره روده افزایش یافته است (2.8 میلی متر در دوازدهه و 3.5 میلی متر در ژژونوم) که عمدتاً لایه های مخاطی و عضلانی را تحت تأثیر قرار می دهد. لایه مخاطی انفیلترات هایپراکوی گسترده ای را نشان می دهد که بیشتر در دوازدهه مشهود است و لایه بندی طبیعی لایه ها در تمام بخش ها حفظ می شود. علاوه بر این، غدد لنفاوی گوارشی بزرگ شده اند (در تصاویر پانکراس- دوازدهه، ژژونال و یکی از گره های قولنج ظاهر می شود).

 

برای مشاهده ویدیو روی تصویر کلیک فرمایید

در واقع، محتمل ترین تشخیص احتمالی برای این بیمار، انتریت لنفوپلاسمی/لنفوم گوارشی با درجه پایین است.
یک کاوش آندوسکوپی فوقانی و تحتانی از کل دستگاه گوارش نیز انجام شد تا نمونه‌برداری از بخش‌های مختلف روده بعمل آید که نتیجه تشخیص،  انتریت لنفوپلاسمیتیک در دوازدهه و ایلئوم و لنفوم سلول کوچک در ژژونوم می باشد. معده و روده بزرگ نیز دارای ارتشاح لنفوپلاسمی بودند.