سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Dr.javanroodi case report

مطالعه موردی: یک پودل استاندارد 6 ساله

 

 

مطالعه موردی: یک پودل استاندارد 6 ساله 
بی اشتهایی به مدت 2 روز

بی قرار 1 روز

یک بار استفراغ کرد

  اسهال پس از دادن مقداری ملین از سوی مالک 4 روز پیش

 یافته ها
 ناحیه شکم - پرتونگارههای  شکمی  پشتی  و جانبی  به ، منظور تفسیر در دسترس هستند.اجزای سروزی شکم طبیعی است. معده حاوی حجم ملایمی از مواد غیرشفاف بافت نرم/مایع همگن، مواد غیرشفاف و گازی بافت نرم ناهمگن است.

           

حجم خفیفی از گاز و مواد غیرشفاف بافت نرم ناهمگن در پیلور در رادیوگرافی جانبی سمت چپ وجود دارد.کدورت‌های گاز روده کوچک تکه تکه شده در قسمت میانی سری شکم وجود دارد و گمان می‌رود کانون‌های گاز را در دوازدهه نشان دهد.

 

 

    

در رادیوگرافی شکمی، این کانون های گازی به طور مشابه تکه تکه شده و انباشته/حلقه شده اند. بخش‌های روده کوچک باقی‌مانده حاوی حجم‌های خفیف گاز و بافت نرم/مایع و مواد غیرشفاف همگن هستند و اندازه آنها یکنواخت است. کولون حاوی حجم خفیفی از گاز و مواد مدفوع ناهمگن است.

کبد، طحال، کلیه ها و مثانه طبیعی هستند. در بخش‌های گنجانده شده از قفسه سینه، یک الگوی ریوی بینابینی بدون ساختار خفیف وجود دارد که با زیربخش دمی لوب ریه چپ راسی گرفته است. تشکیل استخوان جدید پیرا مفصلی با مفاصل کوکسوفمورال همراه است.

 

 

 تشخیص
مواد غیرشفاف ناهمگن بافت نرم در معده در ارتباط با کانون‌های گازی تکه تکه شده در ناحیه اثنی عشر نزولی، برای مواد خارجی خطی که در پیلور لنگر انداخته است، بیشتر نگران کننده است.
 الگوی ریوی آلوئولی بدون ساختار همراه با زیربخش دمی لوب ریه  راسی سمت چپ ، با توجه به استفراغ گزارش‌شده، بیشترین نگرانی را برای پنومونی استنشاقی متوجه می سازد، با این حال، آتلکتازی نیز در نظر گرفته می‌شود.